4 octombrie 2012

Cum sa-ti iei un microfon si sa supravietuiesti

Am sapat mult pana sa ma decid sa-mi cumpar un microfon. Fireste, unul pentru un buget rezonabil, ca de visat la avioane... Din pacate, prea putine magazine iti ofera optiunea de a asculta un microfon, poate si din cauza faptului ca majoritatea sunt magazine online. Asa ca nu te poti baza decat pe review-uri si pe caracteristicile tehnice publicate de producator. Marea mea dezamagire a fost insa ziua in care m-am dus cu banii in mana sa cumpar un microfon si am dat de ridicari din umeri, de "il aducem noi la comanda, da' dureaza, ca nu putem comanda doar microfonul dumneavoastra" sau de, pur si simplu, "n-avem". Asa ca, dupa ce-am citit si ras-citit pe internet, dupa ce-am comparat diagrame, caracteristici, preturi, am fost nevoit sa cumpar ce era disponibil. Si, in prima faza, am ales un Samson G Track, un microfon cu diafragma mare si o multime de facilitati: interfata audio integrata, conectare pe USB, conector de casca si chiar o intrare auxiliara pentru instrument. Pret - 600 lei. Dupa ce-am discutat conditiile de returnare in caz de "nepotrivire de caracter (foarte important!)", l-am luat acasa. Si bine c-am fost prevazator. Pentru ca, pe langa faptul ca nu se potrivea bine cu vocea mea, avea si foarte mult zgomot. Cei care l-au folosit pe Windows XP, spun ca n-au avut problema zgomotului. Este, foarte probabil, o problema de drivere, pentru ca si cei care l-au testat pe Mac au avut aceeasi problema. L-am testat in fel si chip si am ajuns la concluzia ca cel mai bine ar fi sa-l returnez. Ceea ce am si facut a doua zi. Cei de la M&C Musical Instruments au acceptat returul fara probleme, ba chiar cu amabilitate. Putin dezamagit, am plecat spre Senia, unde mai colindasem cu o zi in urma, cand, solicitand sa testez un microfon, mi s-a spus ca nu se prea poate. De data asta eram decis sa nu mai primesc refuzul. Dar nici n-a fost cazul. Si am cerut sa testez un Behringer T1
Un microfon cu diafragma mai mica, insa un microfon cu tub. N-am gasit foarte multe review-uri despre el, dar mi-am zis: "what the hell!", hai sa-l auzim. Si a fost dragoste la prima auditie. Destul de liniar in raspuns, cu un mic bump in zona de prezenta si multa caldura data de tub. 740 de lei. Pe care i-am dat fara regret si inca sunt foarte incantat de achizitie. Microfonul are sursa de alimentare proprie, suspensie elastica si vine cu un cablu de 10 metri, toate frumos asezate intr-un case de aluminiu. Patit cu Samson-ul, l-am testat pe indelete, si de la distanta si din apropiere, si cu pop-killer si fara. Surprinzator, constructia microfonului face aproape inutil un pop-killer, insa, pentru mai multa siguranta, e bine sa-l folositi. Sursa e bine construita, nu are brum-uri sau alt gen de zgomot, iar cablul e unul de calitate. Una peste alta, niste bani bine cheltuiti.
Vreau sa fim foarte bine intelesi, nu fac reclama, nu va spun sa mergeti sa cumparati microfonul asta. Nu, chiar va recomand sa nu cumparati un microfon fara sa-l ascultati. Oricat de laudat (sau nu) ar fi pe diverse forumuri, cel mai important lucru este cum "se pupa" cu vocea voastra si pentru ce vreti sa-l folositi.
Pentru cei care vor sau isi castiga banii cu gura (si nu pe centura :) ) o sa mai vin cu diverse review-uri si sugestii. Iar daca va intereseaza ceva, nu va sfiiti sa intrebati.

2 comentarii:

  1. eu il vreau pe asta http://www.senia.ro/p-120-microfon-studio-akg-23244-3
    ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dj Sqtrsq, nu stiu cat de indreptatit sunt sa dau sfaturi. Ceea ce pot sa-ti spun e sa-ti analizezi optiunile in functie de buget si sa mergi sa testezi pe viu microfonul. Nu elimina brandurile mai putin (re)cunoscute. Eu am avut o surpriza foarte placuta cu Behringer, de exemplu. Pentru caracteristici tehnice, te poate ajuta foarte mult http://recordinghacks.com/microphones. Poti sa faci o analiza comparativa. Referitor la microfonul de care intrebi, pe http://www.gearslutz.com/board/ spun oamenii ca e facut tot in China, daca asta conteaza cu adevarat. Sfatul meu insa e sa mergi si sa asculti cum "se pupa" microfonul cu vocea ta, asta e cel mai important. Bafta!

      Ștergere

Loc de dat cu parerea