8 octombrie 2012

DIY - Fa-ti un brat de microfon

De cele mai multe ori, cine vrea sa inceapa (sau sa continue) meseria de voice over, nu are acasa un studio in toata puterea cuvantului. Are un coltisor de camera, cu calculatorul si microfonul aferent. Ca sa nu mai vorbim de tratarea acustica a spatiului, care, vorba lui Catavencu, e sublima, da' lipseste cu desavarsire. Dar despre asta o sa vorbim mai incolo. Deocamdata sa revenim la microfon si la stativul folosit. Unii poate au spatiu sa plaseze un stativ de podea. Altii (ca mine), nu. Sigur, solutia unui stativ de masa e ok si e foarte folosita. Insa are limitarile ei. Ce te faci daca-ti vine pofta sa inregistrezi stand in picioare? Sau undeva, mai in lateral, unde nu mai ai blatul biroului? Unii se impaca cu gandul, altii iau masuri si cauta un brat articulat cu prindere de blatul biroului. Numai ca, in magazinele noastre (si nu numai), cel mai ieftin brat costa in jur de 200 de lei insa pretul poate urca si la 1500 de lei(!). Un brat Millenium MA-2050, de la Thomann, costa 49 EUR, la care se mai adauga 30 EUR pentru transport iar un brat K&M 23850-311-55 de la Senia costa 377 de lei. Asa ca, inspirat de un articol gasit pe net, am cautat o solutie ieftina si fiabila pentru asta. Solutia se numeste veioza TERTIAL de la IKEA. Costa numai 35 de lei si, cu foarte putin efort, poate fi transformata intr-un brat de microfon destul de bun. Iata cum arata, in forma in care o gasiti in magazin:

Prinderea de masa este destul de solida, iar transformarea nu necesita cine stie ce conostinte sau cine stie ce scule.
Iata ce trebuie sa faceti:
1. Demontati abajurul veiozei. E simplu, sunt doua suruburi pe care le desfaceti si gata.
2. Eliminati placuta pe care se fixeaza abajurul. Atentie, trebuie s-o taiati pe lateral si s-o scoateti cu grija, pentru ca sa ramana intacta partea nituita din capatul tijei, o sa va fie foarte utila ulterior. Taierea se poate face cu un sfic (parca asa se numeste clestele).
3. Demontati cu atentie tija din varful veiozei, introduceti pe ea reductia filetata a nucii sau a suspensiei elastice cu care a venit microfonul (sau pe care oricum o aveti) si montati-o la loc.
4. Infiletati reductia in nuca, montati la loc tija si... cam gata.
Puteti sa va straduiti sa introduceti cablul de microfon prin tijele bratului, insa asta inseamna sa dezlipiti si sa lipiti un XLR al cablului, ceea ce nu va recomand. Fixarea cablului pe brat se poate face si cu colierele acelea din plastic, sau, ma rog, cum vreti voi.
Daca microfonul este mai greu (ca in cazul meu), va recomand sa taiati 5-6 spire din arcurile din partea superioara a bratului. Dar asta o sa va dati seama singuri.
In final, rezultatul o sa arate cam asa:
Sau asa:
Pentru comparatie, iata si un brat profesional, din categoria celor ieftine, e vorba de sus-amintitul Millenium MA-2050:















Acum, ramane la latitudinea voastra sa decideti daca merita sa cheltuiti cel putin 200 de lei, sau 35 de lei si putin efort si imaginatie.
Bafta!

3 comentarii:

  1. Bună,am făcut bratul, dar sunt curios dacă mă va ține ceva vreme... cineva mi-a spus sa nu îl mișc foarte mult pentru că sar putea să cedeze... este adevărat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa imi dai o poza sa vad cu ti-a iesit?
      Vreau sa pun pe el un Samson Go Mic!Ce parere ai?
      Dami pozele pe skype:MARYANFTW am o poza cu un avatar de mc

      Ștergere
  2. Al meu a tinut destul de mult, in conditiile in care l-am miscat zilnic. Acum, pentru ca am un microfon mai greu, am fost nevoit sa renunt la el. Oricum, mi-am scos "investitia" cu varf si indesat.

    RăspundețiȘtergere

Loc de dat cu parerea