14 noiembrie 2012

Gaseste-ti locul!


Textul de mai jos nu imi apartine. Mi s-a parut insa interesant si l-am tradus. Originalul este un articol de pe site-ul Such A Voice. Sper sa va fie util. Mie chiar mi-a fost.

Stiati ca aproximativ 80% din joburile de voice over sunt naratii? Reclamele reprezinta cel mai mic procent  in acest business. Asta ar trebui sa va deschida o multime de cai voua si, fireste, vocii pe care o aveti. Fiecare voice over de succes isi cunoaste vocea si stie precis unde se situeaza in aceasta bransa. Ca nou-veniti , acesta ar trebui sa fie unul dintre primele lucruri la care sa va ganditi in incercarea de a va descoperi abilitatile. Naratiile reprezinta cea mai mare piata pentru voice over, insa e vorba de mult mai mult decat de a “povesti”. Iata cateva din zonele in care vocea voastra ar putea fi folosita:

- Mesaje telefonice;
- Voci pentru jucarii si alte produse;
- Jocuri video;
- Website-uri;
- Audiobook-uri;
- Sisteme interactive;
- Canale informative in hoteluri;
- Documentare;
- Prezentari Powerpoint;
- Prezentari pentru vanzari;
- Cursuri pentru companii (e-Learning)

… si multe altele. Cel mai bine ar fi sa incepeti sa va cunoasteti calitatile si versatilitatea vocii. Cand ascultati o reclama sau o inregistrare, incercati sa va dati seama daca ati putea face acelasi lucru cu usurinta. Inregistrati-le si incercati sa le redati cat mai aproape de original. Cautati sa aflati de la cei recunoscuti in bransa sau de la un vocal coach care sunt puncetele forte ale vocii voastre. S-ar putea sa aflati, de exemplu, ca tonul vostru nativ este foarte convingator pentru a oferi instructiuni sau informatii. Sau ca aveti un timbru tineresc, foarte potrivit pentru produsele pentru copii. Daca observati ca vocea voastra se asociaza foarte bine cu un anumit gen de business, faceti un demo care sa scoata in evidenta lucrul asta. Odata ce v-ati descoperit nisa, faceti un demo special pentru acea nisa. Si iata cateva exemple de inregistrari de nisa: domeniul medical, legislatie, financiar, imobiliar, animatie, carti pentru copii, trailere de film, promo, sisteme interactive, podcasting. Si nu numai atat!

Intelegeti ca nu trebuie doar sa imitati vocea alcuiva, ca sa fii un voice over de succes, trebuie sa fii si actor. Analizati emotiile implicate in texte si incercati sa va apropiati cat mai mult de produse. Fiecare dintre noi are cateva abilitati vocale care ne ajuta atunci cand suntem furiosi, tristi, bucurosi sau chiar cand incercam sa-i potolim pe cei mici. Faceti-va timp si analizati cum se comporta vocea voastra in fiecare din aceste situatii si folositi-va apoi talentele actoricesti pentru a aplica ceea ce ati invatat in fiecare din inregistrarile voastre.

O cunoastere cat mai buna a nisei in care va simtiti cel mai bine va poate ajuta sa realizati un demo cat mai variat. Dupa care puteti sa “va vindeti” clientilor cu incredere, stiind ca ati acoperit toate zonele in care excelati. Maximizati-va potentialul! Descoperiti-va toate nuantele vocii si s-ar putea sa fiti surprinsi de cate posibilitati exista pentru voi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Loc de dat cu parerea