28 decembrie 2012

Citeste ce-ai de spus!


Iaca inca un text, zic eu, foarte util, de la Such A Voice. Enjoy (and learn)! Si n-ar fi rau sa si votati in dreapta, dar sa fiti sinceri.

Analiza scriptului – Esentiala pentru un job reusit

Ca sa fii un voice over de succes nu e suficient doar sa ai o voce foarte buna (desi conteaza si asta), trebuie sa stii cum sa-ti folosesti vocea ca sa poti transmite un anumit mesaj. E nevoie sa te “conectezi” cu textul daca vrei sa reusesti sa convingi ascultatorii. Foarte des se intampla sa ne “setam” modul in care vom transmite mesajul, inainte de a intelege ceea ce trebuie sa spunem si de ce. Ori, cheia pentru a transmite ceea ce trebuie consta in a patrunde scopul si intelesul care se ascund in spatele cuvintelor. Si odata ce afli ce vrei sa spui e mult mai usor sa gasesti modul in care s-o spui. Daca nu parcurgi acesti pasi, e foarte probabil sa dai gres si sa intri pe “pilot automat” iar ceea ce vrei sa transmiti sa sune a lectura seaca. Vei spune “Bine, dar citesc!” Corect, numai ca NU TREBUIE SA SUNE CA SI CAND AI CITI. Trebuie sa sune ca si cand cuvintele iti apartin, ca si cum ai fi inregistrat un text care atunci ti-a izvorat din minte.

Cand intelegi ceea ce spui/citesti si de ce, atunci si numai atunci vei reusi sa faci textul sa sune realist. Asta e scopul! Insuseste-ti mesajul si transmite-l cat mai realist posibil. Nu incerca sa imiti prezentatorii de radio, de fapt nu incerca sa imiti pe nimeni (ma rog, daca nu-ti cere clientul asta). Intelege mesajul si lasa intelegerea sa te ghideze spre modul in care rostesti cuvintele.

Aici o sa adaug o nota personala: textul de mai sus e valabil in tarile in care agentiile chiar isi fac treaba, nu traduc cu Google Translate si chiar sunt interesate ca mesajul sa ajunga la ascultatori, nu sa factureze cat mai multe ore catre client. Da, stiu, sunt rau si urat si antipatic dar, s-o recunoastem, pe la noi, deocamdata…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Loc de dat cu parerea